Brev:
Ekstra jern ved siden af Hipp-MME?
6. august 2009
Alder:
6 mdr.
Ekstra jern ved siden af Hipp-MME?
Kære Helen.
Jeg er begyndt at give min datter på 6 mdr. modermælkserstatning og har valgt Hipp, fordi det er økologisk.
Nu har jeg så opdaget, at jernindholdet er noget mindre end i fx Allomin, 4,0 mg pr. 100 g pulver mod 5,8 i Allomin (og det er vel at mærke i "2'eren" af begge mærker).
Pt. får min datter 4-500 ml Hipp MME pr. dag, hvilket kun svarer til ca 2,5 mg jern. Så vidt jeg kan forstå, anbefales det, at de små får 8 mg pr. dag.
Vil du anbefale, at man giver jerndråber ved siden af den type MME? Og kan jeg godt regne med, at den ernæringsmæssigt er lige så god som de andre på markedet? Jeg synes, det er lidt foruroligende, at der kan være så stor forskel på indholdet...
Med venlig hilsen
E